tigelaarsinletur.reismee.nl

Jasper en Laura

Hallo iedereen,

Ik zit op zaalvoetbal in Letur. Hier in Spanje is het anders voetballen dan in Nederland. Hier heb je niet zo'n rijke voetbal clubs. En hier hebben ze geen kantines of grasvelden. Ze hebben hier alleen betonnen voetbalvelden. En soms niet eens overdekt . O, ja onze club heet: E.F-S LETUR.Ik heb hier een heel leuk team net als in Nederland. Ik ben hier keeper samen met Alejandro. Mijn team bestaat uit: Raul, Ivan, 2 Davids, Daniel, Fran, Carlo, Juan-Antonio, André en Jose -Luis en ik.

Op mijn eerste wedstrijd had ik het moeilijk. Ik had er 2 door gelaten en onze andere keeper 3 we hadden verloren met 5-3. En op 11-12-2010 speel ik tegen Socovos.

Een paar weken geleden heb ik mijn verjaardagsfeestje gevierd. Het was heel leuk ondanks het slechte weer. Maar mijn vrienden vonden mijn huis groot en mooi. Want hier in Spanje hebben ze niet zo'n groot huis of een kleine tuin. Er waren 5 mensen op mijn feestje: Ivan, Carlo en Juan- Antonio, Blanca en Nuria. We hadden poffertjes gegeten en de meeste vonden het lekker. We hadden ook 2 grote taarten gekocht. Die waren ook lekker vond iedereen. We hebben samen spelletjes gedaan en een wandeling naar het riviertje gemaakt.

En natuurlijk zit ik ook op school in Letur. Het is een hele leuke school. Ik hoef van de meester nog niet alles te doen. Maar mijn beste punt is een 9 voor rekenen. Want je kreeg 3 bladen en op die drie bladen kreeg je een cijfer dat word gehusseld. We hebben een kleine pauze en een grote pauze. De kleine is om je brood op te eten en de grote om buiten te spelen. En voor de rest gaat het goed op school.

Groeten Jasper

___________________________________________________________________

Hoi,

Ik ben Laura. Ik ben acht jaar. Ik woon in Spanje sinds augustus.Ik vind het in la Abejuela heel leuk. Ik ga graag met mijn broers naar de rivier. En we hebben 3 honden en 1 poes ze heten:Nala,Ada,oso dat zijn de 3 honden en de poes heet:michti.

En op school is het héél leuk. Ik ga met de taxi met mijn broer naar school. O ja de school heet .... ehhhhhhhh.. een moeilijke naam: Nuestra Señora de Asunción. Mijn meester heet : Ivan. Ivan spreek je uit: Iban. Er zitten zeven jongens en vijf meisjes in mijn klas.

Het Spaans praten gaat veel beter. ik krijg bijles van jufrouw Pilar. En Engels hebben we ook op school. Engels is heel makkelijk, weetje waarom? omdat ik al die woorden al ken, bevoorbeeld:book,notebook, pen, pencil, enzevoord.

We hebben ook een voetbalveld bij ons op school. Iedere dag blijven de kinderen die niet in letur wonen over op school. We krijgenop school warm etenin de comedor. Dat is de kantine. We hebben een kok die heel lekker kan koken(soms).

Mijn beste vriendinnen heten: María, Grissell, Laura martinez.

Ik zit op voetbal bij Letur. Ik zit bij een meisjes team. Alle meisjes zijn ouder. Ik voetbal op vrijdag om: om kwart over zes. Omdat ik nog te jong ben mag ik nog niet met wedstrijden meedoen. Dat vind ik wel jammer.

groetjes van: Laura Daniela Tigelaar.

Reacties

Reacties

Ilse

Hola Jasper y Laura,

Wat mooi geschreven! Leuk om al jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Ik ben blij om te horen dat jullie Spaans al zo goed is. Hopelijk verleren jullie het Nederlands niet (anders komt onze familie daar vast hoogstpersoonlijk voor zorgen ;))

Abrazo y bisos!
Ilse

PD ?Cuando vosotros vendréis una otra vez a Holanda?

Hallo Laura

het is fijn te lezen dat je het leuk hebt, semm vraagt of het niet moeilijk is om spaans te leren praten!
Hier gaat het goed met f7 we hebben een groot team
maar dat is niet erg. we hebben een ander meisje in ons team, zij kan ook goed voetballen maar we missen je wel. Groetjes Semm Jansen

Semm

sorry dat moest niet hallo Laura zijn maar dat begrijp je wel hé ha ha ha

Mieke en Toon van Boxtel

Hallo Japser en Laura.
Wat kunnen jullie mooei vertellen zeg!
Dat heb je natuurlijk van mama meegekregen?
Die kan ook al zo mooi schrijven.
Wij genieten daar elke keer van en we vinden het fijn om te lezen hoe jullieal een beetje Spanjaard aan het worden zijn.
We kijken uit naar jullievolgende bericht. Groetjes aan Mama en Papa.

billy

hallo, ik hoor het wel het gaat goed met jullie,
fijn dat jullie daar ook lekker kunnen voetballen
hier gaat het gewoon zijn gangetje,
ik ben vorige week 50 geworden groot feest
gegeven in een boerenschuur, er waren 150 man( en vrouwen) was 10.30 afgelopen
dus we hebben goed gefeest
over 2 weken vertrek ik naar thailand voor 5 weken
kijk er weer naar uit, ben er weer aan toe
yvonne en ik willen misschien na de carnaval
eind maart of april die kant opkomen
om jullie te helpen op de boerderij
leg de overallen maar vast klaar
groetjes en veel geluk in spanje
billy

joris

hoi jasper in schijndel en mijn nieuwe team is ook leuk

doei :D ;P :S

george

Leuk bericht Laura en Jasper! Fijn dat jullie plezier hebben in Spanje.
Groetjes uit Minnesota.

oom Rob

He Laura en Jasper, wat leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben. Mooie foto's hoor! Fijne feestdagen alvast en een gelukkig nieuwjaar.

(Juf) Sandra Snoeks

Ha die Laura (en familie)
Ik kwam vanmiddag juf Anne-Mieke tegen en die vertelde me over jullie weblog dus ik ben meteen eens gaan kijken! Wauw wat maken jullie het goed en wat leuk om te zien en te lezen hoe jullie leven. Fijn dat het jullie zo goed bevalt daar! Heerlijk hoor! En die voetbalfoto's...dat is net iets voor je!! Mis je Schijndel een beetje of ben je daar helemaal gewend??
Hier gaat het allemaal goed. Ik weet niet of je het nog hebt gehoord maar 5 maanden geleden is onze dochter Roos geboren. Alles gaat super goed. Ze is alweer een grote meid en Puck en Joes zijn dol op haar!!
Nou geniet lekker daar, hier is het nu carnavalsvakantie!
Tot ziens en groetjes aan je familie!
Liefs (juf) Sandra uit groep 3 van de Heijcant

( ex juf ) Anne-Mieke

Hallo familie Tigelaar,

Als eerste wil ik Laura bedanken, dat ze nog aan haar "oude " juf heeft gedacht en mij de mail stuurde. Ontzettend leuk, dat ik een kijkje mag nemen in jullie leven in Spanje.
Zo te zien en te lezen hebben jullie je draai al aardig gevonden in Letur. Wat mij ook opvalt is, dat de koeien en honden een heerlijk vrij leven hebben. Zo zouden de boerenbedrijven in Nederland allemaal moeten zijn. Het zal toch wel met vallen en opstaan zijn zo'n bedrijf. Laura is volgens mij helemaal weg van Nadal. Is zij het baasje?
Dankzij de foto's en video's kun je helemaal een goed beeld krijgen van het reilen en zeilen in Spanje.
Ik ga jullie regelmatig volgen en wens iedereen het allerbeste.
Misschien tot ziens, Laura!
Groetjes! Anne-Mieke

juffrouw Hanneke

Hoi Laura en familie
Van juffrouw Sandra werd ik op de hoogte gebracht van jullie weblog. Wauw, wat ziet er dat gezellig uit!
Ik hoef niet te vragen of jullie het daar naar jullie zin hebben want dat zie ik zo wel. Leuk om te zien.
Op basisschool "De Heijcant"gaat het ook goed. Op dit moment ben ik juf van groep 5 samen met juf Susan. Na de grote vakantie komt juf Sandra weer terug van haar zwangerschapsverlof.
Heel veel groetjes van je juf van groep 3; juffrouw Hanneke.

Thomas-Jan

Hee Jasper,
Ik heb een tijdje niks meer gehoord dus ben ik zelf maar gaan zoeken leuk dat alles goed gaat en leuk met al die dieren. Krijg je nog Hyves of niet dan kunnen we regelmatig contact houden
Groetjes Thomas-Jan van Raaij :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!