tigelaarsinletur.reismee.nl

Verhalen van Laura en Jasper

HALLO, HIER BEN IK NOG EEN KEER :LAURA DANIELA TIGELAAR.

Laughing

Woensdag , 22-12-2010,de jaarafsluiting

De laatste dag van het jaar hadden we een Kerstafsluiting met de hele school. We hadden nog een beetje geoefend ‘s morgens voordat we op het podium gingen. Want al die tijd hadden we al geoefend voordat we op moesten. En de andere klassen hadden ook iets ingestudeerd. Onze klas deed een liedje zingen van 'waka,waka' van Shakira. De tekst was van: meneer Ezequiel en het liedje heet 'porque esto es Letur'. En Jasper deed een rap liedje met zijn klas. Het was heel erg leuk.

Vrijdag, 18-02-2011, voetbalfoto's meidenteam

Mijn moeder heeft foto's gemaakt van mijn team. Op vrijdag heb ik voetbaltraining van: 18:15 tot 19.15. Onze trainer heet: Fico. We zijn met 10 meiden. Het is altijd heel gezellig als we trainen.

Zaterdag 19-02-2011, mijn feest in mijn huis,

Ik was jarig daarom heb ik mijn feest gegeven. Het feest was heel leuk . We waren met ze 7nen. We zijn naar de boerderij geweest. Daar hebben we een quiz gedaan en op de hooi berg gespeelt. Iedereen moest lachen om onze honden. En naar het riviertje geweest van la Abejuela.

En natuurlijk getrampolind en getafeltennist. We hebben hamburgers gegeten ,en taart . We hebben heel veel gelachen en heel veel lol gemaakt.

Groetjes laura tigelaar.

Feestdagen! (van Jasper)

Cool

We hebben kerstmis,de drie koning en nieuwjaar gehad. We hadden een hele leuke kerst vakantie gehad.En leuk bezoek van de tigelaars en vermeers.We hebben samen lekker GEFEEST.

In nederland eten we natuurlijk:OLIEBOLLEN maar in Spanje:DRUIVEN. Het zijn 12 druiven en elke klokslag na twaalfen eet je een druif. We gingen dus eten we waren een beetje laat begonen (0,1 miliseconde). Toen gooide opeens iedereen de bekertjes met druiven in de lucht. Dus dat deden we ook. En toen ik het in de lucht gooide besefte ik pas dat er nog druiven in mijn bekertje zaten dus die zijn ergens beland. Maar ja.

Hier in spanje vieren ze geen sinterklaas.Hij komt uit Spanje maar hier vieren ze drie koningen dat is op 6 januari dan liggen er pakjes onder kerstboom. Op 5 januari (avond rond zesen) zijn wij naar letur gegaan met laura,mama en ik. In het begin kwamen de drie koningen in een hele ouderwetse auto aan in Letur. En ze gingen met snoep gooien en dergelijken. Daarna kregen we fakkels toen gingen ze de fakkels aan steken en gingen we naar de hoofd plein van letur. Er stonden drie stoelen klaar voor de drie koningen.En toen ze gingen ze eenpreek houden. Daarna mochten we naar de drie koningen praten en de drie konigen gaven dan een kadootje.

Met 3 koningen eten ze een soort kranscake. En je hebt een koningbeeldje in de cake (een hele kleine) als je de koning hebt krijg je het hele jaar geluk zeggen ze hier en als je de boon hebt krijg je het hele jaar geen geluk.JAMMER.Bij ons thuis had papa de koning en Lars de boon.

Groetjes Jasper

Reacties

Reacties

Els (Jan, Menko, Jelmer)

Weer 2 schrijvers erbij in de familie? Goed gedaan Jasper en Laura!
En "koning Peer"...had je ook een gelukkige verjaardag gehad?
Groetjes uit een guur, druilerig Skêndel...!

Els (Jan, Menko, Jelmer)

Ook foto-reportages van Driekoningen, school, feestje
etc. gezien. Zo te zien zijn Laura en Jasper (net als
Lars) ook al aardig ingeburgerd in Spanje!
Groetjes nogmaals!

Ilse y Ward

¡Hola Laura y Jasper!

Wat een leuke verhalen! Laura, ik ben benieuwd of je ook in je nieuwe team weer top-scorer bent! Enne... nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Jasper, wat een goed geschreven stuk! Wat hebben jullie gekregen als cadeautjes?

¡Muchos bisos y abrazos!
Ilse y Ward

Trees

Jasper en Laura, leuk om jullie verhaaltjes over school te lezen. Volgens mij hebben jullie het goed naar de zin.
Laura, je hebt nu een spaanse verjaardag gevierd.
Wel apart: wonen jullie in Spanje bij Sinterklaas, vieren ze daar Driekoningen!

groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!