tigelaarsinletur.reismee.nl

Bezoek aan ALHAMBRA (Granada)

Hoi allemaal,

Het stond al enige tijd op ons programma maar 2 weken geleden was het dan zover. We zijn naar het beroemde Alhambra (eindelijk kaartjes bemachtigd) in Granada geweest. Het ligt op 4 uur van ons vandaan dus hebben we er moeten overnachten. We hebbengekampeerd op camping midden in de stad Granada!.

Het Alhambra (is Arabisch en betekent: Rode Paleis) is een paleizencomplex van Arabische oorsprong. Het ligt tegen de stad Granada aan, bovenop een heuvel. Het was aanvankelijk geheel Arabisch maar na de verovering door de katholieken (rond 1500) is er een en ander afgebroken en ook wat bijgebouwd (zoals het een minder mooie renaissance paleis van Karel de V, wat niet past bij de Arabische paleizen).

Het bezoek aan het Alhambra was echt de moeite waard: de indrukwekkende Arabische paleizen met verfijnde decoraties en de prachtige tuinen. Je kunt er de hele dag rondzwerven. Er was ook een interessante expositie van het werk van Escher.Begin vorige eeuw heeft Escherhet Alhambrabezocht . In zijn werk zie je dat hijisgeïnspireerd door de Arabische kunst (decoraties).

Het Alhambraeen mooi stukSpaanse geschiedenisom te bewonderen en ik wil jullie de foto's hiervan niet onthouden!

Lieve groeten,

Cecile

(foto's volgen.....)

Oma Tante Roelie en Opa Tigelaar

Heerlijk om een stuk moorse geschiedenis te bewonderen en deze cultuur op te snuiven.
Gelukkig is dit goed bewaard gebleven.
Wij hopen dat de kids dit fijn vinden en ervan leren.
Veel liefs R+H

Jos en Mieke

Wij waren er ook, prachtig he? Om nooit te vergeten....het was tevens een reis om te kijken of we in zuid-spanje konden overwinteren, helaas ....onze terugvlucht werd zelfs geannuleerd, vanwege de weersomstandigheden.......dus voor ons was het over...laten we nu gambia ondekt hebben....waar we nu zo gelukkig zijn iedere winter, en met als extraatje jullie schommelstoel in onze afrikaanse hoek....Cecile en Peter, veel plezier straks in Nederland, Lars kan niet wachten!!!!! We blijven jullie volgen, dikke kus, en veel liefs van ons.

Gabrielle Creemers

Ha familie T te L,

Was me er niet van bewust dat er in Grenada zo'n historische bezienswaardigheid was. Indrukwekkend.

Mooie foto's ook!!

Tot ziens,

vrgr,

Gabrielle

Loet en Nancy

Hallo,Laura!

Ik vind het héél mooi hoor!!!En ook een mooie plek!!Ik heb nog nooit die schitterende (paleizen en) plekjes
gezien!!!!!!!!!!!!!!!!! En ik mis je!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Loetje Snoetje!!!

Titia

Wat super dat jullie deze bezienswaardigheid hebben bewonderd. Ik ben er tijd geleden ook geweest. Verveeld echt niet!! Fijn dat we binnenkort kunnen bijkletsen in Almere. Liefs Titia

els, menko, jelmer, jan

Mooi foto's. Hier zal Escher zeker vooruit hebben gekund. Mooi en leuk dat de kids hier (zo te zien) ook interesse in tonen. Groetjes en tot gauw!
Els, "de jong-jong en d'n ouwe....!"

Helena

Mooi hé. Vorige jaar ben ik er geweest, ik was onder de indruk van al de bouw kunst. Moest er niet aan denken om al die stenen zo te bewerken, al die gaatje en krulletjes.

carla weber

leuk dat jullie daar geweest zijn , wij waren daar 2 en een half jaar geleden in september prachtig weer hadden we toen. ja het was echt de moeite waard. Wij hebben toen ook een paar dagen in Sevilla gezeten en toen zijn we naar de kust gereden en logeerden in Nerja en vandaar naar Granada en ook Cordoba, het was daar ook helemaal geweldig. heel veel groetjes van Carla en Jan

Ilse

Hi allemaal,

Mooi is het Alhambra he? Ik ben daar 7 jaar geleden met Hanne geweest... en wij hebben ook op diezelfde camping overnacht! Wat een toeval!
Ik kijk uit naar jullie komst volgende week. Gezellig!!

Groetjes,
Ilse

Harry Verhagen

Goed verhaal,

Ook wij zijn nog altijd van plan om daar een keertje neer te strijken. Hoe gaat ie Lars? Alles okay?
Zijn er nog ontwikkelingen omtrent het vak wiskunde?
Ook de groeten van je maten die inmiddels aan de proefwerkweek beginnen.
Tot kijk, gr. aan allemaal, Harry Verhagen Elde College